Linear Multimedia
선형 멀티미디어
선형 멀티미디어는 순차적으로 표시되도록 설계된 멀티미디어 유형입니다. 시작과 끝이 뚜렷합니다. 출발점에서 결론까지 논리적인 흐름으로 진행됩니다.
일반적으로 많은 상호 작용이나 청중의 주의를 산만하게 하지 않는 표시 목적으로 사용됩니다. 리니어 멀티미디어는 청중의 참여가 예상되지 않는 특성 때문에 "수동 멀티미디어"라고도 합니다.
이러한 종류의 프레젠테이션에서는 멀티미디어 제작자가 제어합니다.
프레젠테이션에서 상호 작용이 필요하지 않은 경우 이러한 종류의 미디어가 우선 적용됩니다.
주요 목표는 오락, 지식 전달, 특정 주제에 대해 어떤 형태의 방해 없이 친숙하게 만드는 것입니다.
예는 다음과 같습니다.
o 파워포인트 프레젠테이션
o 특정 방향으로 진행되는 사진의 슬라이드쇼
o 스토리라인/영화
o 애니메이션 에피소드
o Youtube 비디오
장점:
- 청중은 특정 주제에 집중하고 집중하게 됩니다.
- 프레젠테이션에는 논리적인 순서가 있습니다. 조직화
- 발표자는 프레젠테이션의 흐름을 제어합니다.
- 청중이 정보를 잘 흡수해야 할 때 효과적
단점:
- 최소한의 상호 작용 또는 전혀 없음
- 청중은 그들이 다루고자 하는 주제에 대해 말할 수 없습니다.
비선형 멀티미디어
비선형 멀티미디어는 사람의 참여가 중요한 비순차적 유형의 멀티미디어입니다.
이러한 유형의 미디어에서 사람은 컴퓨터 프로그램과 상호 작용해야 하므로 경험을 제어할 수 있습니다.
Linear Multimedia is a type of a multimedia that is designed to be presented in a sequential manner. It has a distinct beginning and end. It goes on a logical flow from a starting point to a conclusion.
It is usually intended for display purposes with not much interaction or distraction from the audience. Because of its nature where audience participation is not expected, Linear Multimedia may also be referred to as “Passive Multimedia.”
In this kind of presentation, the creator of the multimedia is in control.
This kind of media is preferential if interaction is not necessary in the presentation
Main goals include: to entertain, to transmit knowledge, and to make people familiar on a certain topic WITHOUT any form of diversion.
Examples may be:
o A powerpoint presentation
o A slideshow of pictures that goes on with a specific direction
o A storyline/ A movie
o An anime episode
o A Youtube video
Advantages:
- Audience gets to focus and concentrate on a specific topic.
- There is logical order in the presentation. Organized
- Presenter controls the flow of the presentation
- Effective when we need our audience to absorb the information well
Disadvantages:
- Minimal interactivity, or none at all
- Audience has no say on the topic they want to dwell into.
Non-Linear Multimedia
Non-linear multimedia is a nonsequential type of multimedia where the person’s participation is crucial.
In this type of media, the person needs to interact with a computer program, thus making him in control of the experience.
인터페이스가 있으면 사람과 컴퓨터가 서로 상호 작용합니다.
출발점에서 비선형 멀티미디어를 사용하는 사람은 자신의 선호도에 따라 새로운 정보를 얻을 수 있는 다양한 옵션이 제공됩니다.
예는 다음과 같습니다.
o A 웹사이트
o A 검색 엔진의 홈페이지
o A DvD 메뉴 화면
o A 유튜브 채널
o 애니메이션 또는 한국 드라마 스트리밍 사이트
장점:
- 그 사람이 제어하고 자신의 선호도와 필요에 따라 멀티미디어를 사용할 수 있습니다.
단점:
- 사용자의 컴퓨터 사용 능력 수준이 필요합니다.
- 잘 사용하지 않으면 정리되지 않을 수 있습니다.
영화를 상상해보십시오. 일반적으로 영화는 A 지점에서 시작하여 B 지점에서 끝나는 선형 형식으로 진행됩니다. 관객은 영화를 보고 영화를 즐기기 위해 아무 것도 할 필요가 없습니다. 그러나 DvD로 볼 경우 시청자는 이제 어떤 장면을 볼지, 어떤 자막을 사용할지 선택할 수 있으며 이제 영화를 일시 중지하고 되감기까지 할 수 있습니다. 대단해, 그렇지?
With the presence of an interface, the person and the computer interacts with each other.
From a starting point, the person using a nonlinear multimedia is given a range of options that, according to his own preferences, will lead him to a new information.
Examples may include:
o A Website
o A search engine’s home page
o A DvD menu screen
o A Youtube Channel
o An anime or Korean drama streaming site
Advantages:
- The person is in control and may use the multimedia according to his preferences and needs.
Disadvantages:
- Requires a level of computer literacy from the user
- May be unorganized if not used well.
Imagine a movie. Normally a movie goes on a linear format, starting from point A and ending on point B. The viewer watches and needs not to do anything in order to enjoy the movie. However, if viewed on a DvD, the viewer is now given the option to choose which scenes to watch, which subtitles to use, and can now even pause and rewound the movie. Awesome, right?
https://groupsevenmultimedia.wordpress.com/linear-and-non-linear-multimedia/
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